מטרת המודול, המפורט להלן, לספק כלי נוח, למעקב רב שנתי אחרי המלגות השונות, הענקתן לסטודנטים לפי קריטריונים, ניהול מסמכי הבקשה הנקלטים והמסמכים המופקים למועמדים.
תהליך הטיפול השנתי במלגות מתחיל בעדכון הטבלאות החד פעמיות, ממשיך בהגדרת הנתונים השנתיים, ובהגדרת המסגרת התקציבית של חלוקת מלגות לסוגיהן.
המלגות נחלקות למספר סוגים : הצטיינות, עידוד, מגופים חיצוניים.
תהליך העבודה של מדור מלגות :
כיום בין 10 ל – 20 אחוז מהתלמידים הנם עם צרכים מיוחדים.
מסווגים את הלקויות לסוגיהן : ליקויי למידה, מגבלות רפואיות פיזיות, בעיות קשב וכולי.
לכל תלמיד, עם צרכים מיוחדים, מתאימים אישית את העזרה.
סוגי עזרה אפשריים : תוספת זמן בבחינה , שימוש באמצעי עזר, עזרת חונך וכולי.
מרכז התמיכה יכול להתנהל כמבוזר, עם מחלקה בכל פקולטה, או במרוכז ובכפיפות לראש המנהל האקדמי. סטודנט עם צרכים מיוחדים נשלח למכון מוכר לאבחון, או שאבחונו מתבצע במוסד ההשכלה. תוצאת האבחון הנה הגדרת הלקות או הלקויות.
התאמות :
במרכז התמיכה קובעים לסטודנט את ההתאמות להן יהיה זכאי בגין כל לקות. בגין אותה הלקות יכול הסטודנט לקבל התאמה שונה בחוגים השונים בהם הוא לומד ( תלמיד דו חוגי ).
הזכאות להתאמה ניתנת עבור תחום תאריכים ויש הליך של הארכת הזכאות.
פעילויות :
יש והעזרה לסטודנט מתבטאת בהקצאת חונך ושעות חניכה. חלק זה של ההתאמות הנו בעל משמעות כספית ומתנהל בטבלה נפרדת.
הקשר שבין ההתאמות לעבודה השוטפת :
ההתאמות באות לביטוי במהלך השיעורים ובבחינות. כל מרצה מקבל את רשימת תלמידיו בתוספת של פירוט ההתאמות להן הם זכאים. הסטודנט מקבל את רשימת ההתאמות להן הוא זכאי בבחינות וזה משמש עבורו אישור בכניסה לבחינה. בתכנון הבחינות, בשלב שיבוץ החדרים, מקבלים את רשימת הזכאים לתוספת זמן ואת תוספת הזמן לה כל אחד זכאי. אינפורמציה זו עוזרת בבחירת כיתות תוספת זמן ובשיבוץ המשגיחות. השיבוץ האישי לכיתות הבחינה מפנה את תלמידי תוספת זמן לכיתות הבחינה של תוספת זמן.
סטטיסטיקות :
מסופקת השוואה של ממוצעי הציונים של סטודנטים רגילים עם אלה שנעזרים בהתאמות אישיות.
פירוט התוכניות :
המערכת עוסקת בשלושה תחומים :
מבקש המעון ממלא טופס בקשה להתגורר במעון. השאלון מוזן לפי סעיפיו כשכל סעיף מסעיפיו מזכה במספר נקודות מוגדר. ועדת קבלה למעונות מקבלת את רשימת המבקשים ומחליטה מיהם הזכאים.
לזכאים נשלח אישור שהתקבלו עם ספח של שובר פיקדון. מבקש ששילם את השובר משובץ למעון.
פירוט התוכניות לפי התחומים :
1.ניהול הפניות של מבקשי המעון :
2. שיבוץ המתקבלים למעונות :
3. ניהול החיוב והגביה :