שרות לקוחות
מערכי השרות בכל ענפי המשק מתפתחים והופכים למשמעותיים יותר ויותר. כיום, בהרבה מאד ארגונים, אחת התכונות המבדלות היא רמת השרות ללקוח, כך גם במוסדות האקדמיים. הסטודנט צורך שירות ככל לקוח, שביעות הרצון שלו משפיעה באופן משמעותי על תדמית האוניברסיטה\מכללה ביחס למתחרים בשוק ויצירת יתרון תחרותי.
במציאות זו, מערכת מתאימה לניהול הקשר עם הסטודנט היא כלי הכרחי למימוש יעדי האוניברסיטה\מכללה, ובעיקר שיפור שביעות הרצון של הסטודנט מרמת השרות הניתנת לו במהלך לימודיו.
תאור המערכת
מודול גלבוע.נט CRM מיועד לניהול מגוון השירותים שהאוניברסיטה מציעה ללקוחותיה הסטודנטים, עם מגוון פתרונות לכל השלבים אותם עובר הלקוח:
ממשק משתמש אינטגרטיבי – למערכת שירות לקוחות יש דגשים מיוחדים בעיצוב ממשק המשתמש, אחד מהם, הצגה של ריכוז הפרטים אודות הלקוח במסך אחד: נתוני השכלה, תחומי עניין, שיוך לקטגוריות שונות, פעילויות אחרונות שבוצעו, נתונים אקדמיים ועוד... הנגזרים מכלל המודולים במערכת גלבוע.נט. כל הנתונים האקדמיים והכספיים אודות הסטודנט נגישים מבסיס הנתונים של מערכת גלבוע.נט וניתנים לביטוי במסך הלקוח ובתהליכי העבודה המאפשרים מתן מענה מהיר ויעיל.
Call Center – המערכת מאפשרת לעבוד עם מרכז מידע ושרות, Call Center , המיועד לקלוט את רוב הפניות לאוניברסיטה, כאשר אחת המטרות המרכזיות היא לתת מענה מיידי (First Level Support ) ובמקרה הצורך להעביר למדור רלוונטי לטיפול ומתן מענה מקצועי.
ניהול TRAY – ניתן להגדיר לכל מדור\מחלקה מאגר אירועים לטיפול לפי נושאים, כגון: המזכירויות השונות, גזברות, דקאנט וכו', באחריות המדור למשוך את הפניות ולהשיב להן.
אירועים אוטומטיים – המערכת מאפשרת להגדיר אירועים אוטומטיים שייווצרו לפי טריגרים שונים, כגון: פתיחת כרטיס חדש, רישום באתר, סגירת פנייה ועוד, המאפשרים יצירה של תהליכי עבודה מובנים (Work Flow ) ומעקב אחר פעולות המתרחשות במערכת.
מערכת דיוור אוטומטי - מבוססת על מנגנון האירועים האוטומטיים, משתלב בתהליך העבודה הכללי חלק מהגדרת ה- Work Flow במערכת. על כל טריגר במערכת אפשר להגדיר אירוע אוטומטי ל'דיוור' ועליו לציין שם של קובץ (תבנית HTML ) לשליחה. בקובץ ניתן לשלב 'תגיות חכמות' המאפשרות שילוב של נתון מבסיס הנתונים בגוף ההודעה וכחלק מהתוכן שלה. תוכנית מתוזמנת (אוטומטית) תרוץ ברקע, תיצור את ההודעות ותשלח אותן למייל המצוין בכרטיס הלקוח.
מחולל תהליכים – ניתן לשלב מודול מחולל תהליכים, להרחבת השרות לסטודנט ע"י הגדרה של תהליכים מובנים המשולבים במערכת גלבוע.נט CRM , כגון: פניות למדורים שונים, ערעור על ציונים, בקשות למועדים מיוחדים, בקשות לפטורים ועוד. התהליכים מוגדרים בהתאם לנוהלי העבודה בארגון ומקלים מאד על נותני השרות, חלק משלבי התהליכים מבוצעים באופן אוטומטי ע"י המערכת.
דוחות – המערכת מספקת דו"חות תפעוליים לעבודה השוטפת ודו"חות סטטיסטיים ניהוליים לניהול מערך השיווק והשרות בצורה יעילה ונכונה. ובנוסף שילוב של מחולל דו"חות המאפשר העברת נתונים לאקסל לביצוע ניתוחים בחתכים חופשיים. ניתן להפיק דו"חות ישירות מבסיס הנתונים (Micro Soft SQL server ) ע"י מחוללי דו"חות שונים.
מדור הרישום ממלא פונקציות רבות : טיפול בנרשמים, במפסיקים, במחליפי חוג ועוד.
תנאי הקבלה מוגדרים בידיעון השנתי, אותו מפרסם המוסד, לפני תחילת ההרשמה.
אוכלוסיית הפונים נחלקת לשני סוגים : אלה שנבדקים לפי תנאי הרישום, המוגדרים בטבלת תנאי הרישום, ולמקרים מיוחדים.
המערכת אמורה לטפל בסוג הראשון בצורה אוטומטית לגמרי וללא שיקול דעת, ולספק כלים נוחים, למעקב אחרי המקרים המיוחדים, בהם יש שיקול דעת.
הטיפול בכל סוגי הסטודנטים הנו לפי שלבים. (כמובן שלא כל תלמיד חייב במעבר של כולם). לכל שלב מוגדר קוד מצב כך שבכל רגע ניתן לדעת מהו המצב בו נמצא הסטודנט ביחס לאותה עדיפות (חוג).
יש להדגיש שמצבו של הסטודנט הנו כלפי כל חוג ( עדיפות ) אליו ביקש להתקבל. ייתכן למשל שלחוג אותו ביקש בעדיפות ראשונה הוא "התקבל על תנאי" ואילו לחוג שבעדיפות שנייה הוא "התקבל".
המעבר משלב לשלב ( מקוד מצב לקוד מצב ) הנו תוצאה של בדיקה או פעולה מסוימת.
היות ומעבר זה הנו קריטי לאמינות הנתונים, לכן המערכת מבצעת תיעוד אוטומטי של כל שינוי קוד מצב, כך שההיסטוריה נשמרת. לשלבים הבסיסיים מוגדרים קודי מצבים בהתאם.
וכך, עם התמלאות תנאי המעבר, משנה התוכנית, אוטומטית, את מצב הסטודנט ומתעדת את השינוי.
פירוט התוכניות והפונקציות העיקריות :
קליטות :
טיפול בנרשמים במסלול קבלה רגיל :
טיפול בנרשמים במסלולים מיוחדים :
קשר עם הנרשמים :
סטטיסטיקות ודיווחים :